Våre jolleklasser

Jollegruppene i Asker Seilforening har stor aktivitet med seilere på alle nivåer. Gruppen teller i dag mer enn 100 aktive seilere. Våre jolleseilere seiler i dag hovedsakelig Optimist, RS Feva, Laser og 29er. Blant disse er det flere som satser på konkurranseseiling på nasjonalt og internasjonalt nivå.

Seiling er en aktivitet du kan drive med hele livet, og en aktivitet for hele familien. Jolleseilerne blir fortrolige med sjøen og de lærer å bli trygge i båt. De blir flinke til å konsentrere seg og utvikler selvstendighet som ”skipper på egen skute”.

De yngste jolleseilerne er avhengige av at foreldrene stiller opp og hjelper til med transport, påkledning, rigging, sjøsetting, opptak, spyling og rydding. Klubben legger derfor stor vekt på det sosiale og at hele familien skal trives med seiling som aktivitet. At mange setter pris på det sosiale fellesskapet i klubbens jollemiljø får vi ofte tilbakemelding på.

Aktivitetene til Jollegruppa foregår fra tidlig vår til sene høsten. Trening og treningsregattaer er for de fleste tirsdag og torsdag kl. 18.00–20.00 på Blakstadtangen, for noen klasser mandag og onsdag. Lengden på sesongen tilpasses erfaring og ambisjonsnivå.

Merk at alle treningsaktivitetene i seilforeningen forutsetter medlemsskap. For nybegynnere er første års medlemsskap inkludert i ikkemedlemsprisen.

Merk også at oppstilling/opplag av joller på Tangen (sommer eller vinter) som ikke tilhører trenende seilere forutsetter betalt opplagsavgift.

Påmelding trening og leie av joller
All påmelding til trening skjer på www.deltager.no.  Oversikt over påmelding i de forskjellige klassene finner du under de forskjellige klassene, og under "Arrangement" i menyen oppe til høyre. Det samme gjelder leie av jolle.

Merk at alle joller som lagres på Tangen skal være merket med eiers navn, og at lagring av joller som ikke tilhører trenende seilere forutsetter betalt opplagsavgift

Påmelding trening Optimist

Påmelding til trening gjøres på ​deltager.no.

Ønsker du å leie båt? Påmelding på deltager.no

Påmelding trening Laser
Påmelding trening RS Feva
Påmelding trening Finnjolle

Påmelding til trening Finnjolle er ikke åpnet enda.

Påmelding trening 29'er

Påmelding til trening 29'er gjøres på deltager.no

Båtutsett Storbåthttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=148Båtutsett Storbåt2019-04-27T00:00:00Z2019-04-27T23:59:00Z<div></div>