Terminliste 2017,  Storbåt

Regatta-sesongen for storbåt

Asker Seilforening har tilbud som passer for alle som ønsker å seile regatta, enten du er helt nybegynner eller har ambisjoner om å vinne Færder'n!

Hver onsdag i sesongen (med noen unntak, se termin-listen under) arrangeres Onsdagsregatta i Asker. Vi har fokus på kompetanseheving og vi kjører derfor dummy-starter (en trenings-start før det ordinære start-skuddet går). I tillegg har vi en trener for storbåtseilerne som er tilstede under regattaen og filmer og kommenterer seilere på alle nivåer. Det er debrief på land med oppsummering i Facebook-gruppen vår, Storbåtseiling i Asker (https://www.facebook.com/groups/250340888390628/, meld deg inn i gruppen og få med deg alt som skjer). Fjorårs-sesongen var den første med trener for storbåt-seilerne og vi har tatt med oss erfaringer og tilbakemeldinger og vi tror det blir enda bedre i år!

De fleste onsdagene er det bane-seilas. Vi har også lagt opp til en onsdag med distanseseilas i forkant av Færderseilasen. Her vil det også settes opp en egen klasse for singlehanded-seilere og vi har satt opp en tirsdag med trening for de som ønsker å prøve seg på NoRC-seiling. Super-onsdagene er regattaer vi kjører i samarbeid med nabo-klubber for å trene med flere båter på startstreken.

Vi vil denne sesongen bidra til at alle Asker-seilere kan få dra nytte av den store kompetansen som finnes i klubben. I forbindelse med de større regattaene (for eksempel Skagen Race, Færder'n, Hollenderen) arrangere samlinger etter målgang for utveksling av erfaringer og hyggelig seil-prat. Mer info om dette kommer i forkant av de aktuelle regattaene.

Indre Oslofjords største regatta, Oslofjorden Rundt, arrangeres i år 19.-20. mai. Her er det klasser som passer for alle, turseilere og regattaseilere for team og shorthanded.

Har du lyst til å være med å seile men har ikke egen båt? Ta kontakt med oss – vi har båter som gjerne vil ha deg med!

Mer detaljer og seilingsbestemmelser kommer utover våren. Følg med på Facebook-siden og web'en til ASF.

Vi håper vi har klart å sette sammen et program for regattasesongen som kan bidra til mer seilglede, høyere kompetanse og mye moro!

Januar25.Vintersamling -  Team, teamopplegg, prosjektstyring v/Kjell Arne Myrann Seminar
Februar

08.-09.
27.