Nyttig informasjon

Du finner relevant informasjon i menyen til høyre, under "I FOKUS", mer om oss (dvs denne gruppen), kontaktpersoner etc etc. Påmelding til kurs skjer på deltager.no, og oversikt finner du under Arrangementer (toppmeny til høyre).

Hva trenger du for å seile regatta?
Har du båt og lyst til å prøve deg på regattabanen? Det kan virke vanskelig å finne ut av hva som skal til  - her er en sjekkliste som gjør det enklere å  komme igang.

Meld deg inn i seilforeningen

For å seile regatta må du være medlem i en seilforening.

Kjøp seilnummer

For at båten din skal kunne identifiseres må du ha nummer i seilet. . Seilnummer får du her.

Registrer deg

Registrer deg som bruker på http://www.norlys.org .  Dersom du ikke er registrert som bruker kan du ikke knyttes som eier til båten din og dermed får du ikke NOR Rating målebrev. Registrering.

Mål båten for NOR Rating

Skal du seile en NOR Rating regatta  må du få båt og seil målt av en måler. Her er en oversikt over målere.

Skaff målebrev

Når båten er målt kan du løse NOR Rating målebrev. For å seile i en NOR Rating klasse i regatta må du ha gyldig målebrev. Betalt målebrev gjelder som medlemskap i NOR Rating.  Sjekk at "Persondata" og "Mine båtdata" er korrekt før du betaler.
Dersom det er første gang du løser målebrev, vil det være gratis.

Betal lisens

Noen regattaer krever at du må betale seillisens til Norges Seilforbund. Du kan laste ned Norges Seilforbunds Lisensforskrift her.

Ordne forsikring

Mange regattaarrangører krever at du har gyldig tredjeparts forsikring på båten din. Det er lurt å sjekke med forsikringsselskapet ditt hva din forsikring dekker.

Sett deg inn reglene

​Det er viktig å ihvertfall sette seg inn i vikepliktsregler og startprosedyrer så du unngår problemer.

Asker Seilforening holder et innføringskurs i regattaseiling før sesongstart (i år avholdes det 19. april)

Kappseilingsreglene kan du laste ned her

Introduksjonskurs til regattaseiling

Asker Seilforening holder introduksjonskurs for seilere som har lyst til å prøve seg på regattaseiling og som allerede har prøvd seg og ønsker en oppfrisking.

​Presentasjonen som blir brukt på kurset finner du her:

Introduksjonskurs 2017.pptx

Nyheter

Presisering SB Onsdagsregatta, StorbåtPresisering SB Onsdagsregatta, Storbåt2017-09-06T22:00:00ZRef siste versjon av Seilingsbestemmelsene (opplastet på SailRaceSystem, Facebook-gruppen Storbåtseiling i Asker Seilforening og ASF sin web) ønsker vi å presisere følgende:
Tune-up regatta NM Andunge og 11: MODTune-up regatta NM Andunge og 11: MOD2017-08-23T22:00:00ZVi har gleden av å tilby tune-up regatta fredag 1 September for deltagere i NM Andunge og 11:MOD.
Bli med Oslofjorden Rundt!Bli med Oslofjorden Rundt!2017-05-14T22:00:00ZOslofjorden Rundt arrangeres i år fredag 19. og lørdag 20. mai. Regattaen er en klassiker tidlig på sesongen i indre Oslofjord. Mer enn 50 båter deltar årlig, en herlig blanding av skarpskodde regattamaskiner og glade amatører. Her er det plass for alle.
Sommerskole – Båtførerprøven med praktisk trening for deg med som har fylt 14Sommerskole – Båtførerprøven med praktisk trening for deg med som har fylt 142017-04-24T22:00:00ZAsker Seilforening vil i sommer forsøke å gi et tilbud til de som har fylt 14 år, og som ønsker å ta båtførerprøven. Det er ingen øvre aldersgrense, men dette er i utgangspunktet et tilbud til ungdom.
Seile sammenSeile sammen2017-04-24T22:00:00ZI erkjennelsen av at solo-seiling i en liten jolle på et stort hav kan være en utfordring for en del barn, har vi tenkt å introdusere konseptet «seile sammen» våren 2017.
Dypvannseminar lørdag 4. marsDypvannseminar lørdag 4. mars2017-02-26T23:00:00ZAsker Seilforening i samarbeid med WithMarine inviterer til til Dypvannseminar, lørdag 4. mars kl 0930 i Oslofjordmuseet i Vollen i Asker.
Bryggelaget holder årsmøte 2. marsBryggelaget holder årsmøte 2. mars2017-02-13T23:00:00ZÅrsmøtet i Bryggelaget finner sted torsdag 2. mars 2017. Sakspapirene er nå tilgjengelig.
Sakspapirer til årsmøtet 14.2. er lagt utSakspapirer til årsmøtet 14.2. er lagt ut2017-02-06T23:00:00ZStyret har berammet Seilforeningens årsmøte 2017 til tirsdag 14. februar kl 19 i klubbhuset. Sakspapirene er nå tilgjengelig.
Påmelding til trening 2017 er åpnet!Påmelding til trening 2017 er åpnet!2017-02-03T23:00:00ZVi ønsker velkommen til en ny sesong i 2017. Påmelding er åpnet på deltager.no.
Vil du ha Norges beste sommerjobb på fjorden?Vil du ha Norges beste sommerjobb på fjorden?2017-02-03T23:00:00ZSjøsprøyt søker instruktører til uke 26, 27, 31 og 32 2017. Sommerjobben for deg som elsker seiling og båtliv!
Båtplass i Asker Seilforenings Bryggelag?Båtplass i Asker Seilforenings Bryggelag?2017-01-25T23:00:00ZDet begynner å bli på tide å tenke båtplass, og for dere som kan tenke dere å kjøpe båtplass i Asker Seilforenings Bryggelag, er første steg å sette seg på venteliste.

Kampanjer

SEILINGSBESTEMMELSERhttp://SEILINGSBESTEMMELSER
>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>
Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du brukerhttp://www.krafttilidretten.no/Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du bruker
Støtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelenhttps://www.norsk-tipping.no/grasrotandelenStøtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelen
Onsdagsregatta i Asker Seilforeninghttp://Onsdagsregatta i Asker Seilforening
Påmelding til trening 2017 er åpnet!https://askerseilforening.klubb.nif.no/nyheter/Sider/P%C3%A5melding-til-trening-2017-er-%C3%A5pnet!-.aspxPåmelding til trening 2017 er åpnet!
Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2017. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/sjosproyt/Sider/OmOss.aspxNå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2017. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.

Sesongavslutning Storbåthttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=46Sesongavslutning Storbåt2017-10-25T16:30:00Z2017-10-25T19:30:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening

Alle nyheter

NC 4 for Feva og 29erNC 4 for Feva og 29er2017-09-17T22:00:00ZNC 4 for Feva og 29er ble avviklet 16. - 17. september. Og det var det siste store arrangementet i Asker Seilforening i 2017.
Oppstart kurs D5L og D5LA (Fritidsskippersertifikat).Oppstart kurs D5L og D5LA (Fritidsskippersertifikat).2017-09-12T22:00:00ZD5L begynner 9. oktober (mandager) og varer frem til ca 1. mai. D5LA begynner 10. oktober (tirsdager) og varer frem til rett over jul.
Vinterhavn hos Bryggelaget.Vinterhavn hos Bryggelaget.2017-09-05T22:00:00ZVinterhavn hos Bryggelaget - frist 10.september
SuperOnsdag 23.08.17SuperOnsdag 23.08.172017-08-21T22:00:00Z​Velkommen til SuperOnsdag i morgen, onsdag 23.08.17!
410 000 i Spillemidler !410 000 i Spillemidler !2017-06-03T22:00:00ZHovedutvalg for kultur, frivillighet og folkehelse i Akershus Fylkeskommune fordelte 30. mai årets pott av overskuddet fra spill hos Norsk Tipping. Anlegg i Asker kom i år igjen meget godt ut at tildelingen. Akser Seilforening fikk kr 441 000,-!
Har du lyst til å låne en Andunge av Asker Seilforening?Har du lyst til å låne en Andunge av Asker Seilforening?2017-05-08T22:00:00ZRormannssertifikatet er et praktisk og teoretisk kurs som gir deg masse nyttig kunnskap om å håndtere en mindre båt på egenhånd. Bestått kurs gir deg anledning til å låne en av våre Andunger.
Skal du seile i utlandet? Internasjonalt båtførersertifikat (ICC)Skal du seile i utlandet? Internasjonalt båtførersertifikat (ICC)2017-05-07T22:00:00ZDette er et internasjonalt sertifikat for førere av fritidsbåter under 15 meter og består av en praktisk utsjekk av manøvrering av båt, samt enkelte teoretiske spørsmål om motor og hjelpemidler om bord.
Internasjonalt Båtførersertifikat (ICC)Internasjonalt Båtførersertifikat (ICC)2017-05-04T22:00:00ZDette er et internasjonalt sertifikat for førere av fritidsbåter under 15 meter som gir deg nødvendig dokumentasjon til å leie båt i flere land.
Internasjonalt båtførersertifikat (ICC)Internasjonalt båtførersertifikat (ICC)2017-05-04T22:00:00ZInternasjonalt båtførersertifikat (ICC) Dette er et internasjonalt sertifikat for førere av fritidsbåter under 15 meter og består av en praktisk utsjekk av manøvrering av båt, samt enkelte teoretiske spørsmål om motor og hjelpemidler om bord.
Påmelding Onsdagsregatta er åpnet!Påmelding Onsdagsregatta er åpnet!2017-04-25T22:00:00ZOnsdagsregatta for Storbåter - starten går 3. mai!
Har du vunnet FLAX-LODDHar du vunnet FLAX-LODD2017-03-25T23:00:00ZSom vi skrev da vi sendte ut årets kontingent, så ville vi gi vekk to FLAX-lodd blant til de som betalte årskontigenten innen fristen (3. mars).
Seiling med Asker Skiklubb / All-Idrett-gruppenSeiling med Asker Skiklubb / All-Idrett-gruppen2017-03-25T23:00:00ZAsker Seilforening og Asker Skiklubb / All-Idrett-gruppen har hatt et samarbeid i 2 år nå. Vi trenger flere instruktører hvis vi skal gjennomføre det i 2017 også.
Seile med flyktninger?Seile med flyktninger?2017-03-25T23:00:00ZAsker Seilforening fikk i 2016 midler fra UDI til å arrangere aktivitet for flyktningmottakene på Hvalstad og Lysaker. Tydeligvis gjorde vi en så god jobb at vi har fått midler også i 2017.