Nyttig informasjon

Du finner relevant informasjon i menyen til høyre, under "I FOKUS", mer om oss (dvs denne gruppen), kontaktpersoner etc etc. Påmelding til kurs skjer på deltager.no, og oversikt finner du under Arrangementer (toppmeny til høyre).

Hva trenger du for å seile regatta?
Har du båt og lyst til å prøve deg på regattabanen? Det kan virke vanskelig å finne ut av hva som skal til  - her er en sjekkliste som gjør det enklere å  komme igang.

Meld deg inn i seilforeningen

For å seile regatta må du være medlem i en seilforening.

Kjøp seilnummer

For at båten din skal kunne identifiseres må du ha nummer i seilet. . Seilnummer får du her.

Registrer deg

Registrer deg som bruker på http://www.norlys.org .  Dersom du ikke er registrert som bruker kan du ikke knyttes som eier til båten din og dermed får du ikke NOR Rating målebrev. Registrering.

Mål båten for NOR Rating

Skal du seile en NOR Rating regatta  må du få båt og seil målt av en måler. Her er en oversikt over målere.

Skaff målebrev

Når båten er målt kan du løse NOR Rating målebrev. For å seile i en NOR Rating klasse i regatta må du ha gyldig målebrev. Betalt målebrev gjelder som medlemskap i NOR Rating.  Sjekk at "Persondata" og "Mine båtdata" er korrekt før du betaler.
Dersom det er første gang du løser målebrev, vil det være gratis.

Betal lisens

Noen regattaer krever at du må betale seillisens til Norges Seilforbund. Du kan laste ned Norges Seilforbunds Lisensforskrift her.

Ordne forsikring

Mange regattaarrangører krever at du har gyldig tredjeparts forsikring på båten din. Det er lurt å sjekke med forsikringsselskapet ditt hva din forsikring dekker.

Sett deg inn reglene

​Det er viktig å ihvertfall sette seg inn i vikepliktsregler og startprosedyrer så du unngår problemer.

Asker Seilforening holder et innføringskurs i regattaseiling før sesongstart (i år avholdes det 19. april)

Kappseilingsreglene kan du laste ned her

Introduksjonskurs til regattaseiling

Asker Seilforening holder introduksjonskurs for seilere som har lyst til å prøve seg på regattaseiling og som allerede har prøvd seg og ønsker en oppfrisking.

​Presentasjonen som blir brukt på kurset finner du her:

Introduksjonskurs 2017.pptx

Nyheter

Båtplass i Asker Seilforening, BryggelagetBåtplass i Asker Seilforening, Bryggelaget2018-02-01T23:00:00ZEr du interessert i båtplass i Asker seilforenings bryggelag og vil bli andelseier, anmoder vi om at du tar kontakt med Bryggelaget på emailadressen «bryggelaget@askerseil.no» for nærmere info og eventuelt søke om kjøp av plass.
Utsetting av Storbåt våren 2018Utsetting av Storbåt våren 20182018-01-28T23:00:00ZDato for utsetting av storbåtene på Blakstadtangen blir i år 21. april.
Program for foredragskvelderProgram for foredragskvelder2017-12-04T23:00:00ZSeilmagasinet har laget en artikkel om vårt program for maritime foredrag i vinter.
Presisering SB Onsdagsregatta, StorbåtPresisering SB Onsdagsregatta, Storbåt2017-09-06T22:00:00ZRef siste versjon av Seilingsbestemmelsene (opplastet på SailRaceSystem, Facebook-gruppen Storbåtseiling i Asker Seilforening og ASF sin web) ønsker vi å presisere følgende:
Tune-up regatta NM Andunge og 11: MODTune-up regatta NM Andunge og 11: MOD2017-08-23T22:00:00ZVi har gleden av å tilby tune-up regatta fredag 1 September for deltagere i NM Andunge og 11:MOD.
Bli med Oslofjorden Rundt!Bli med Oslofjorden Rundt!2017-05-14T22:00:00ZOslofjorden Rundt arrangeres i år fredag 19. og lørdag 20. mai. Regattaen er en klassiker tidlig på sesongen i indre Oslofjord. Mer enn 50 båter deltar årlig, en herlig blanding av skarpskodde regattamaskiner og glade amatører. Her er det plass for alle.
Sommerskole – Båtførerprøven med praktisk trening for deg med som har fylt 14Sommerskole – Båtførerprøven med praktisk trening for deg med som har fylt 142017-04-24T22:00:00ZAsker Seilforening vil i sommer forsøke å gi et tilbud til de som har fylt 14 år, og som ønsker å ta båtførerprøven. Det er ingen øvre aldersgrense, men dette er i utgangspunktet et tilbud til ungdom.
Seile sammenSeile sammen2017-04-24T22:00:00ZI erkjennelsen av at solo-seiling i en liten jolle på et stort hav kan være en utfordring for en del barn, har vi tenkt å introdusere konseptet «seile sammen» våren 2017.
Dypvannseminar lørdag 4. marsDypvannseminar lørdag 4. mars2017-02-26T23:00:00ZAsker Seilforening i samarbeid med WithMarine inviterer til til Dypvannseminar, lørdag 4. mars kl 0930 i Oslofjordmuseet i Vollen i Asker.

Kampanjer

Påmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/Sider/Hjem.aspxPåmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"
Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!http://Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!
SEILINGSBESTEMMELSERhttp://SEILINGSBESTEMMELSER
>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>
Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du brukerhttp://www.krafttilidretten.no/Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du bruker
Støtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelenhttps://www.norsk-tipping.no/grasrotandelenStøtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelen
Onsdagsregatta i Asker Seilforeninghttp://Onsdagsregatta i Asker Seilforening
Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/sjosproyt/Sider/Hjem.aspxNå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.

Årsmøte Asker Seilforeninghttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=52Årsmøte Asker Seilforening2018-02-27T18:00:00Z2018-02-27T20:00:00ZASF Klubbhus
Skipperskolen: Oppstart kurs Båtøfrerprøvenhttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=63Skipperskolen: Oppstart kurs Båtøfrerprøven2018-02-28T18:00:00Z2018-02-28T20:00:00ZBlakstadtangen<div> </div><div>Ta Båtførerprøven hos Asker Seilforening. Les mer om kurset, og andre kurs vi tilbyr her: </div><div> </div><div><a href="/Administrativt/Kurs/Kurs%20Asker%20Seilforening%202018_001.pdf">https://askerseilforening.klubb.nif.no/Administrativt/Kurs/Kurs%20Asker%20Seilforening%202018_001.pdf</a></div>
Årsmøte Bryggelaget SA; Asker Seilforenings https://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=51Årsmøte Bryggelaget SA; Asker Seilforenings 2018-03-01T18:00:00Z2018-03-01T20:00:00ZASF KlubbhusForslag til årsmøte må være styret i hende innen 15 januar i henhold til vedtektene. Årsmelding med regnskap blir sendt ut i forkant av møtet. Med vennlig hilsen Asker Seilforenings Bryggelag SA Rolf Fesche Leder Sakspapirene ligger her https://askerseilforening.klubb.nif.no/Administrativt/Bryggelaget/2018 %C3%85rsm%C3%B8te

Alle nyheter

Årsmøtedokumenter Asker Seilforening er publisertÅrsmøtedokumenter Asker Seilforening er publisert2018-02-11T23:00:00ZVi minner om Årsmøte i Asker Seilforening 27.02.18 kl 1900 i Klubbhuset. Saksdokumenter er nå publisert under "Administrativt"/"Årsmte arkiv"/"2018 Årsmøte".
Årsmøte 2018, BryggelagetÅrsmøte 2018, Bryggelaget2018-02-07T23:00:00ZÅrsmøte i Bryggelaget finner sted torsdag 1. mars 2018 kl 19.00 i Asker Seilforenings klubbhus, Blakstad Bryggevei 9, Vettre.
Reisestøtte for toppidretts-satsningReisestøtte for toppidretts-satsning2018-02-01T23:00:00ZSatser du, og har en målsetning om å bli tatt ut på NSF's landslag eller utfordrerlandslag? Da kan du søke Asker Seilforening om støtte til reiseaktivitet.
Lederkurs for ungdom i regi av NIF/AIKLederkurs for ungdom i regi av NIF/AIK2018-02-01T23:00:00ZDen 13. - 15. april er det nok en gang duket for Lederkurs for ungdom. Kurset er for engasjert ungdom i alderen 15 til 19 år.
Årsmøte Asker SeilforeningÅrsmøte Asker Seilforening2018-01-26T23:00:00ZÅrsmøte avholdes 27.02.18 kl 1900 i Klubbhuset.
Kurskatalog 2018 er klar!Kurskatalog 2018 er klar!2018-01-21T23:00:00ZI Asker Seilforenings "Skipperskole" har vi praktiske og teoretiske kurs på alle nivåer, fra Båtførerprøven til D5L/D5LA. Kurskatalogen for sesongen 2018 er nå klar!
Påmelding til Sjøsprøyt 2018 er åpnet!Påmelding til Sjøsprøyt 2018 er åpnet!2018-01-06T23:00:00ZSjøsprøyt er et av de mest populære fritidstilbudene i skolens sommerferie i Asker. Påmeldingen har åpnet!
Årsmøte i Bryggelaget finner sted 1. mars 2018Årsmøte i Bryggelaget finner sted 1. mars 20182017-12-19T23:00:00ZÅrsmøte i Bryggelaget finner sted torsdag 1. mars kl 19 i Asker Seilforenings klubbhus, Blakstad Bryggevei 9, Vettre.
Gavekort til Sjøsprøyt 2018?Gavekort til Sjøsprøyt 2018?2017-12-17T23:00:00ZSliter du med å finne en passende gave til et barn, barnebarn eller venn i alderen 6-13 år? Da har vi lansert årets julegave!
NC 4 for Feva og 29erNC 4 for Feva og 29er2017-09-17T22:00:00ZNC 4 for Feva og 29er ble avviklet 16. - 17. september. Og det var det siste store arrangementet i Asker Seilforening i 2017.
Oppstart kurs D5L og D5LA (Fritidsskippersertifikat).Oppstart kurs D5L og D5LA (Fritidsskippersertifikat).2017-09-12T22:00:00ZD5L begynner 9. oktober (mandager) og varer frem til ca 1. mai. D5LA begynner 10. oktober (tirsdager) og varer frem til rett over jul.
Vinterhavn hos Bryggelaget.Vinterhavn hos Bryggelaget.2017-09-05T22:00:00ZVinterhavn hos Bryggelaget - frist 10.september
SuperOnsdag 23.08.17SuperOnsdag 23.08.172017-08-21T22:00:00Z​Velkommen til SuperOnsdag i morgen, onsdag 23.08.17!