Nyttig informasjon

Du finner relevant informasjon i menyen til høyre, under "I FOKUS", mer om oss (dvs denne gruppen), kontaktpersoner etc etc. Påmelding til kurs skjer på deltager.no, og oversikt finner du under Arrangementer (toppmeny til høyre).

Hva trenger du for å seile regatta?
Har du båt og lyst til å prøve deg på regattabanen? Det kan virke vanskelig å finne ut av hva som skal til  - her er en sjekkliste som gjør det enklere å  komme igang.

Meld deg inn i seilforeningen

For å seile regatta må du være medlem i en seilforening.

Kjøp seilnummer

For at båten din skal kunne identifiseres må du ha nummer i seilet. . Seilnummer får du her.

Registrer deg

Registrer deg som bruker på http://www.norlys.org .  Dersom du ikke er registrert som bruker kan du ikke knyttes som eier til båten din og dermed får du ikke NOR Rating målebrev. Registrering.

Mål båten for NOR Rating

Skal du seile en NOR Rating regatta  må du få båt og seil målt av en måler. Her er en oversikt over målere.

Skaff målebrev

Når båten er målt kan du løse NOR Rating målebrev. For å seile i en NOR Rating klasse i regatta må du ha gyldig målebrev. Betalt målebrev gjelder som medlemskap i NOR Rating.  Sjekk at "Persondata" og "Mine båtdata" er korrekt før du betaler.
Dersom det er første gang du løser målebrev, vil det være gratis.

Betal lisens

Noen regattaer krever at du må betale seillisens til Norges Seilforbund. Du kan laste ned Norges Seilforbunds Lisensforskrift her.

Ordne forsikring

Mange regattaarrangører krever at du har gyldig tredjeparts forsikring på båten din. Det er lurt å sjekke med forsikringsselskapet ditt hva din forsikring dekker.

Sett deg inn reglene

​Det er viktig å ihvertfall sette seg inn i vikepliktsregler og startprosedyrer så du unngår problemer.

Asker Seilforening holder et innføringskurs i regattaseiling før sesongstart (i år avholdes det 19. april)

Kappseilingsreglene kan du laste ned her

Introduksjonskurs til regattaseiling

Asker Seilforening holder introduksjonskurs for seilere som har lyst til å prøve seg på regattaseiling og som allerede har prøvd seg og ønsker en oppfrisking.

​Presentasjonen som blir brukt på kurset finner du her:

Introduksjonskurs 2017.pptx

Nyheter

Vinteropplag på TangenVinteropplag på Tangen2018-09-17T22:00:00ZDet nærmer seg tid for opptak av storbåter i Asker Seilforening. Vi jobber nå med ventelistene for å få plass til så mange som mulig av søkerne.
Onsdags serien i gang igjenOnsdags serien i gang igjen2018-08-19T22:00:00ZVelkommen til høstserien!
Sankthans feiring 23.juniSankthans feiring 23.juni2018-06-03T22:00:00ZVelkommen til Sankthans feiring på Blakstadtangen den 23.Juni.
Oslofjorden Rundt 2018Oslofjorden Rundt 20182018-05-06T22:00:00ZAsker Seilforening har herved gleden av å invitere til årets utgave av Oslofjorden Rundt.
Oppstart Onsdagsregatta storbåtOppstart Onsdagsregatta storbåt2018-04-29T22:00:00ZTerminlisten for onsdagsregattaene er klar. Det blir teori-onsdag allerede onsdag 2.Mai hvor vår nye storbåt trener Thomas Nilsson vil presentere årets treningsopplegg.
Vil du representere Asker i Seilsportligaen?Vil du representere Asker i Seilsportligaen?2018-04-24T22:00:00ZAsker Seilforening (AS) er kvalifisert og påmeldt til Seilsportsligaens 1. divisjon for 2018. Har du lyst til å være med? Alle medlemmer er velkomne til å søke men vi oppfordrer spesielt de under 30 til å være med!
"Ungdomsbåt" til Asker!"Ungdomsbåt" til Asker!2018-04-23T22:00:00ZHar du lyst til å seile Express? Asker Seilforening har kjøpt en veldig fin båt som vi vil låne ut til de unge seilerne i Asker. Båten egner seg godt for 4 personer og er en super regatta- og turbåt.
Informasjon etter Metrologiseminaret 10. April 2018Informasjon etter Metrologiseminaret 10. April 20182018-03-14T23:00:00ZPresentasjoner fra Metrologiseminaret er tilgjengelig
Utsetting av Storbåt vår 2018Utsetting av Storbåt vår 20182018-03-07T23:00:00ZPå grunn av mye snø må vi utsette sjøsetting av storbåtene til 29. april!
MålerkursMålerkurs2018-03-06T23:00:00ZVi trenger flere målere! NOR Rating avholder målerkurs 14. og 15. april 2018
Protokoll årsmøte BryggelagetProtokoll årsmøte Bryggelaget2018-03-04T23:00:00ZProtokoll Årsmøte Bryggelaget er lagt ut.
Husk Årsmøte i ASF 27.02.18Husk Årsmøte i ASF 27.02.182018-02-23T23:00:00ZVi minner Årsmøte i Asker Seilforening.
Båtplass i Asker Seilforening, BryggelagetBåtplass i Asker Seilforening, Bryggelaget2018-02-01T23:00:00ZEr du interessert i båtplass i Asker seilforenings bryggelag og vil bli andelseier, anmoder vi om at du tar kontakt med Bryggelaget på emailadressen «bryggelaget@askerseil.no» for nærmere info og eventuelt søke om kjøp av plass.
Utsetting av Storbåt våren 2018Utsetting av Storbåt våren 20182018-01-28T23:00:00ZDato for utsetting av storbåtene på Blakstadtangen blir i år 21. april.
Program for foredragskvelderProgram for foredragskvelder2017-12-04T23:00:00ZSeilmagasinet har laget en artikkel om vårt program for maritime foredrag i vinter.

Kampanjer

Påmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/Sider/Hjem.aspxPåmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"
Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!http://Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!
SEILINGSBESTEMMELSERhttp://SEILINGSBESTEMMELSER
>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>
Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du brukerhttp://www.krafttilidretten.no/Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du bruker
Støtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelenhttps://www.norsk-tipping.no/grasrotandelenStøtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelen
Onsdagsregatta i Asker Seilforeninghttp://Onsdagsregatta i Asker Seilforening
Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/sjosproyt/Sider/Hjem.aspxNå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.

Dugnad / Sesongavslutninghttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=112Dugnad / Sesongavslutning2018-09-25T00:00:00Z2018-09-25T23:59:00Z Rydde på plass joller, brett Rydde jollegarasje / bunkers Sette opp RIB'er Sette opp / ta inn brygger og lemmer
Storbåt - onsdagsregattahttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=105Storbåt - onsdagsregatta2018-09-26T00:00:00Z2018-09-26T23:59:00Z
Dugnad Sesongavslutninghttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=113Dugnad Sesongavslutning2018-09-27T00:00:00Z2018-09-27T23:59:00Z Rydde på plass joller, brett Rydde jollegarasje / bunkers Sette opp RIB'er Sette opp / ta inn brygger og lemmer

Alle nyheter

Kjære ungdom i nye Asker! Vi vil ha deg med på Askerkonferansen for å utvikle den nye kommunen!Kjære ungdom i nye Asker! Vi vil ha deg med på Askerkonferansen for å utvikle den nye kommunen!2018-09-05T22:00:00ZAskerkonferansen 2018 arrangeres i Asker rådhus på FN-dagen, 24. oktober. Her ønsker kommunen deltakelse fra ungdom som bor i Hurum, Røyken og Asker og går på videregående skole.
Klubbjakker i herrestørrelse er på lager!Klubbjakker i herrestørrelse er på lager!2018-09-02T22:00:00ZVi gikk veldig fort tomme for klubbjakker - nå har vi endelig fått flere jakker på lager!
Askeroptimisten 2018 vel blåst.Askeroptimisten 2018 vel blåst.2018-08-26T22:00:00ZMange flotte prestasjoner i helgens Askeroptimisten!
Askeroptimisten 2018Askeroptimisten 20182018-06-20T22:00:00ZInvitasjon og kunngjøring til Askeroptimisten er nå lagt ut.
Instruktører søkes til båtførerkursInstruktører søkes til båtførerkurs2018-05-01T22:00:00ZAsker Seilforening søker nå instruktører til å utføre den praktiske delen av sommerens båtførerkurs i uke 27.
Sesongåpning og strandryddedagSesongåpning og strandryddedag2018-04-28T22:00:00ZOBS Sesongåpning og Strandrydde-dag utsatt til 5.mai!
Kiosken får faste åpningstider!Kiosken får faste åpningstider!2018-04-26T22:00:00ZSesongen 2018 vil kiosken ha faste åpningstider - også i helgene! Vi håper Gamlestua vil bli et velkomment samlingspunkt på Tangen. Vi har forutsigbare åpningstider og utvidet sortiment.
Bassengtrening for nybegynnereBassengtrening for nybegynnere2018-04-17T22:00:00ZHar du meldt deg på nybegynnerkurs i Optimist eller Brett - husk første kursdag med kullseiingstrening! Er du nysgjerrig på hva det er og har lyst til å prøve? Risenga Svømmehall søndag 22.04.18 kl 18.00
Bryggelaget trenger ekstravakter!Bryggelaget trenger ekstravakter!2018-03-25T22:00:00ZTrenger du en ekstrajobb? Hvis du har fyllt 18 år og er glad i å være våken gjennom sommernatten har vi jobb til deg!
Minneord Gunnar LarsenMinneord Gunnar Larsen2018-03-14T23:00:00ZGunnar Larsen, tidligere formann og æresmedlem i Asker seilforening, døde etter et kort sykeleie 4. mars nær 85 år gammel.
Jolle/brett/kjølbåt/kajakk på land og kranløft - sommeren 2018Jolle/brett/kjølbåt/kajakk på land og kranløft - sommeren 20182018-03-01T23:00:00ZTrenger du plass på land for jolle, kjølbåt, brett eller kajakk? Påmelding for sesongen 2018 er åpnet.
Sjøsprøyt søker instruktørerSjøsprøyt søker instruktører2018-02-28T23:00:00ZSjøsprøyt søker instruktører uke 26, 27, 32 og 33. Sommerjobben for deg som elsker seiling og båtliv.
Årsmøtedokumenter Asker Seilforening er publisertÅrsmøtedokumenter Asker Seilforening er publisert2018-02-11T23:00:00ZVi minner om Årsmøte i Asker Seilforening 27.02.18 kl 1900 i Klubbhuset. Saksdokumenter er nå publisert under "Administrativt"/"Årsmte arkiv"/"2018 Årsmøte".
Årsmøte 2018, BryggelagetÅrsmøte 2018, Bryggelaget2018-02-07T23:00:00ZÅrsmøte i Bryggelaget finner sted torsdag 1. mars 2018 kl 19.00 i Asker Seilforenings klubbhus, Blakstad Bryggevei 9, Vettre.
Reisestøtte for toppidretts-satsningReisestøtte for toppidretts-satsning2018-02-01T23:00:00ZSatser du, og har en målsetning om å bli tatt ut på NSF's landslag eller utfordrerlandslag? Da kan du søke Asker Seilforening om støtte til reiseaktivitet.