Nyttig informasjon

Du finner relevant informasjon i menyen til høyre, under "I FOKUS", mer om oss (dvs denne gruppen), kontaktpersoner etc etc. Påmelding til kurs skjer på deltager.no, og oversikt finner du under Arrangementer (toppmeny til høyre).

Hva trenger du for å seile regatta?
Har du båt og lyst til å prøve deg på regattabanen? Det kan virke vanskelig å finne ut av hva som skal til  - her er en sjekkliste som gjør det enklere å  komme igang.

Meld deg inn i seilforeningen

For å seile regatta må du være medlem i en seilforening.

Kjøp seilnummer

For at båten din skal kunne identifiseres må du ha nummer i seilet. . Seilnummer får du her.

Registrer deg

Registrer deg som bruker på http://www.norlys.org .  Dersom du ikke er registrert som bruker kan du ikke knyttes som eier til båten din og dermed får du ikke NOR Rating målebrev. Registrering.

Mål båten for NOR Rating

Skal du seile en NOR Rating regatta  må du få båt og seil målt av en måler. Her er en oversikt over målere.

Skaff målebrev

Når båten er målt kan du løse NOR Rating målebrev. For å seile i en NOR Rating klasse i regatta må du ha gyldig målebrev. Betalt målebrev gjelder som medlemskap i NOR Rating.  Sjekk at "Persondata" og "Mine båtdata" er korrekt før du betaler.
Dersom det er første gang du løser målebrev, vil det være gratis.

Betal lisens

Noen regattaer krever at du må betale seillisens til Norges Seilforbund. Du kan laste ned Norges Seilforbunds Lisensforskrift her.

Ordne forsikring

Mange regattaarrangører krever at du har gyldig tredjeparts forsikring på båten din. Det er lurt å sjekke med forsikringsselskapet ditt hva din forsikring dekker.

Sett deg inn reglene

​Det er viktig å ihvertfall sette seg inn i vikepliktsregler og startprosedyrer så du unngår problemer.

Asker Seilforening holder et innføringskurs i regattaseiling før sesongstart (i år avholdes det 19. april)

Kappseilingsreglene kan du laste ned her

Introduksjonskurs til regattaseiling

Asker Seilforening holder introduksjonskurs for seilere som har lyst til å prøve seg på regattaseiling og som allerede har prøvd seg og ønsker en oppfrisking.

​Presentasjonen som blir brukt på kurset finner du her:

Introduksjonskurs 2017.pptx

Nyheter

Vinterens StorbåtsamlingerVinterens Storbåtsamlinger2018-11-26T23:00:00ZKlimaet blir våtere og villere Vi drømmer alle om solfylt sløreseilas – men skremmes ofte i havn av at vinden uler i riggen. Hvordan skal vi forberede båten og oss selv på røffe forhold?
KajakkerKajakker2018-09-24T22:00:00ZVi er glade for all aktivitet på Tangen og har også et tilbud om plass i kajakkstativ til våre medlemmer.
Vinteropplag på TangenVinteropplag på Tangen2018-09-17T22:00:00ZDet nærmer seg tid for opptak av storbåter i Asker Seilforening. Vi jobber nå med ventelistene for å få plass til så mange som mulig av søkerne.
Onsdags serien i gang igjenOnsdags serien i gang igjen2018-08-19T22:00:00ZVelkommen til høstserien!
Sankthans feiring 23.juniSankthans feiring 23.juni2018-06-03T22:00:00ZVelkommen til Sankthans feiring på Blakstadtangen den 23.Juni.
Oslofjorden Rundt 2018Oslofjorden Rundt 20182018-05-06T22:00:00ZAsker Seilforening har herved gleden av å invitere til årets utgave av Oslofjorden Rundt.
Oppstart Onsdagsregatta storbåtOppstart Onsdagsregatta storbåt2018-04-29T22:00:00ZTerminlisten for onsdagsregattaene er klar. Det blir teori-onsdag allerede onsdag 2.Mai hvor vår nye storbåt trener Thomas Nilsson vil presentere årets treningsopplegg.
Vil du representere Asker i Seilsportligaen?Vil du representere Asker i Seilsportligaen?2018-04-24T22:00:00ZAsker Seilforening (AS) er kvalifisert og påmeldt til Seilsportsligaens 1. divisjon for 2018. Har du lyst til å være med? Alle medlemmer er velkomne til å søke men vi oppfordrer spesielt de under 30 til å være med!
"Ungdomsbåt" til Asker!"Ungdomsbåt" til Asker!2018-04-23T22:00:00ZHar du lyst til å seile Express? Asker Seilforening har kjøpt en veldig fin båt som vi vil låne ut til de unge seilerne i Asker. Båten egner seg godt for 4 personer og er en super regatta- og turbåt.
Informasjon etter Metrologiseminaret 10. April 2018Informasjon etter Metrologiseminaret 10. April 20182018-03-14T23:00:00ZPresentasjoner fra Metrologiseminaret er tilgjengelig
Utsetting av Storbåt vår 2018Utsetting av Storbåt vår 20182018-03-07T23:00:00ZPå grunn av mye snø må vi utsette sjøsetting av storbåtene til 29. april!
MålerkursMålerkurs2018-03-06T23:00:00ZVi trenger flere målere! NOR Rating avholder målerkurs 14. og 15. april 2018
Protokoll årsmøte BryggelagetProtokoll årsmøte Bryggelaget2018-03-04T23:00:00ZProtokoll Årsmøte Bryggelaget er lagt ut.
Husk Årsmøte i ASF 27.02.18Husk Årsmøte i ASF 27.02.182018-02-23T23:00:00ZVi minner Årsmøte i Asker Seilforening.
Båtplass i Asker Seilforening, BryggelagetBåtplass i Asker Seilforening, Bryggelaget2018-02-01T23:00:00ZEr du interessert i båtplass i Asker seilforenings bryggelag og vil bli andelseier, anmoder vi om at du tar kontakt med Bryggelaget på emailadressen «bryggelaget@askerseil.no» for nærmere info og eventuelt søke om kjøp av plass.

Kampanjer

Påmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/Sider/Hjem.aspxPåmelding for seilsesongen 2018 er åpnet! Se mer under "Arrangementer"
Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!http://Skipperskolens kurskatalog 2018 er klar!
SEILINGSBESTEMMELSERhttp://SEILINGSBESTEMMELSER
>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>
Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du brukerhttp://www.krafttilidretten.no/Støtt Idrettslaget med 1 øre pr kWh du bruker
Støtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelenhttps://www.norsk-tipping.no/grasrotandelenStøtt Seilforeningens arbeid med Grasrot-andelen
Onsdagsregatta i Asker Seilforeninghttp://Onsdagsregatta i Asker Seilforening
Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.https://askerseilforening.klubb.nif.no/arrangementer/sjosproyt/Sider/Hjem.aspxNå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018. Gå til Sjøsprøytsiden for mer info og påmelding.

Silverrudder - tøøfe utfordringer singlehandedhttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=144Silverrudder - tøøfe utfordringer singlehanded2019-01-23T18:00:00Z2019-01-23T20:00:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 23.01, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div>Silverrudder, singlehanded Fyn rundt</div><div>Pål Stiansen deltok i Årets Silverrudder-regatta i svært krevende forhold og satt ny banerekord med sin "Born to Run". Han vil dele sine spennende erfaringer. </div><div>Audun Gjøstein vil også fortelle litt om sine opplevelser i Rolex Fastnet Race og Shetland Race – store opplevelser for glade amatørseilere i våre nære havområder<br></div>
"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"https://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=145"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"2019-02-20T00:00:00Z2019-02-20T23:59:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 20. februar, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div> </div><div>Vedlikehold og småreparasjoner</div><div>Det er stadig noe å "mekke" på båten. Noe er greit å sette bort til proffene, noe kan man med fordel fikse selv. </div><div>Didrik Godager fra Southern Cross Spars kommer og lærer oss spleis (dyneema), øyespleis og softshackles. </div><div>Vi får også en veldig nyttig innføring i hvordan du selv tar en enel riggsjekk før neste sesong. <br></div>

Alle nyheter

Hvem vil du skal bli årets Asker-seiler?Hvem vil du skal bli årets Asker-seiler?2018-12-11T23:00:00ZVi i Asker Seilforening er heldige å ha veldig mange engasjerte medlemmer som bruker mye av sin fritid til å bidra til at Tangen blir et enda bedre sted å være, både sportslig og sosialt.
Race Report 2018Race Report 20182018-12-10T23:00:00ZSeilsportligaen 2018 er asluttet og godt dokumentert. Klikk på bildelinken over og les rapporten.
Medlemskveld MaritimMedlemskveld Maritim2018-10-02T22:00:00ZHandlekveld for Seilforeningens medlemmer - 10. oktober fra kl 1900 - 2100!
Gode hjelpereGode hjelpere2018-10-02T22:00:00ZDenne flotte gjengen har tatt i mot ca 200 barn på Børsholmen i sommer og gitt de et minne for livet.
Kjære ungdom i nye Asker! Vi vil ha deg med på Askerkonferansen for å utvikle den nye kommunen!Kjære ungdom i nye Asker! Vi vil ha deg med på Askerkonferansen for å utvikle den nye kommunen!2018-09-05T22:00:00ZAskerkonferansen 2018 arrangeres i Asker rådhus på FN-dagen, 24. oktober. Her ønsker kommunen deltakelse fra ungdom som bor i Hurum, Røyken og Asker og går på videregående skole.
Klubbjakker i herrestørrelse er på lager!Klubbjakker i herrestørrelse er på lager!2018-09-02T22:00:00ZVi gikk veldig fort tomme for klubbjakker - nå har vi endelig fått flere jakker på lager!
Askeroptimisten 2018 vel blåst.Askeroptimisten 2018 vel blåst.2018-08-26T22:00:00ZMange flotte prestasjoner i helgens Askeroptimisten!
Askeroptimisten 2018Askeroptimisten 20182018-06-20T22:00:00ZInvitasjon og kunngjøring til Askeroptimisten er nå lagt ut.
Instruktører søkes til båtførerkursInstruktører søkes til båtførerkurs2018-05-01T22:00:00ZAsker Seilforening søker nå instruktører til å utføre den praktiske delen av sommerens båtførerkurs i uke 27.
Sesongåpning og strandryddedagSesongåpning og strandryddedag2018-04-28T22:00:00ZOBS Sesongåpning og Strandrydde-dag utsatt til 5.mai!
Kiosken får faste åpningstider!Kiosken får faste åpningstider!2018-04-26T22:00:00ZSesongen 2018 vil kiosken ha faste åpningstider - også i helgene! Vi håper Gamlestua vil bli et velkomment samlingspunkt på Tangen. Vi har forutsigbare åpningstider og utvidet sortiment.
Bassengtrening for nybegynnereBassengtrening for nybegynnere2018-04-17T22:00:00ZHar du meldt deg på nybegynnerkurs i Optimist eller Brett - husk første kursdag med kullseiingstrening! Er du nysgjerrig på hva det er og har lyst til å prøve? Risenga Svømmehall søndag 22.04.18 kl 18.00
Bryggelaget trenger ekstravakter!Bryggelaget trenger ekstravakter!2018-03-25T22:00:00ZTrenger du en ekstrajobb? Hvis du har fyllt 18 år og er glad i å være våken gjennom sommernatten har vi jobb til deg!
Minneord Gunnar LarsenMinneord Gunnar Larsen2018-03-14T23:00:00ZGunnar Larsen, tidligere formann og æresmedlem i Asker seilforening, døde etter et kort sykeleie 4. mars nær 85 år gammel.
Jolle/brett/kjølbåt/kajakk på land og kranløft - sommeren 2018Jolle/brett/kjølbåt/kajakk på land og kranløft - sommeren 20182018-03-01T23:00:00ZTrenger du plass på land for jolle, kjølbåt, brett eller kajakk? Påmelding for sesongen 2018 er åpnet.