Nyttig informasjon

Du finner relevant informasjon i menyen til høyre, under "I FOKUS", mer om oss (dvs denne gruppen), kontaktpersoner etc etc. Påmelding til kurs skjer på deltager.no, og oversikt finner du under Arrangementer (toppmeny til høyre).

Hva trenger du for å seile regatta?
Har du båt og lyst til å prøve deg på regattabanen? Det kan virke vanskelig å finne ut av hva som skal til  - her er en sjekkliste som gjør det enklere å  komme igang.

Meld deg inn i seilforeningen

For å seile regatta må du være medlem i en seilforening.

Kjøp seilnummer

For at båten din skal kunne identifiseres må du ha nummer i seilet. . Seilnummer får du her.

Registrer deg

Registrer deg som bruker på http://www.norlys.org .  Dersom du ikke er registrert som bruker kan du ikke knyttes som eier til båten din og dermed får du ikke NOR Rating målebrev. Registrering.

Mål båten for NOR Rating

Skal du seile en NOR Rating regatta  må du få båt og seil målt av en måler. Her er en oversikt over målere.

Skaff målebrev

Når båten er målt kan du løse NOR Rating målebrev. For å seile i en NOR Rating klasse i regatta må du ha gyldig målebrev. Betalt målebrev gjelder som medlemskap i NOR Rating.  Sjekk at "Persondata" og "Mine båtdata" er korrekt før du betaler.
Dersom det er første gang du løser målebrev, vil det være gratis.

Betal lisens

Noen regattaer krever at du må betale seillisens til Norges Seilforbund. Du kan laste ned Norges Seilforbunds Lisensforskrift her.

Ordne forsikring

Mange regattaarrangører krever at du har gyldig tredjeparts forsikring på båten din. Det er lurt å sjekke med forsikringsselskapet ditt hva din forsikring dekker.

Sett deg inn reglene

​Det er viktig å ihvertfall sette seg inn i vikepliktsregler og startprosedyrer så du unngår problemer.

Asker Seilforening holder et innføringskurs i regattaseiling før sesongstart (i år avholdes det 19. april)

Kappseilingsreglene kan du laste ned her

Introduksjonskurs til regattaseiling

Asker Seilforening holder introduksjonskurs for seilere som har lyst til å prøve seg på regattaseiling og som allerede har prøvd seg og ønsker en oppfrisking.

​Presentasjonen som blir brukt på kurset finner du her:

Introduksjonskurs 2017.pptx

Båtutsett Storbåthttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=148Båtutsett Storbåt2019-04-27T00:00:00Z2019-04-27T23:59:00Z<div></div>