Storbåt

Asker Seilforening ønsker velkommen til ny sesong på storbåt. Vi ønsker å tilrettelegge for både bredde og spissing.
For 2017 har vi følgende fokusområder:

• Onsdagsregattaen fortsetter med bevegelig toppmerke, start, målbåt og samling på Tangen etter seilas.
  • Oslofjorden Rundt videreføres og forsterkes.
  • Videreutvikle trenerkonseptet for storbåtseilerne
  • Lavterskeltilbud for regattadeltagelse med mottak av nye seilere og fadderordning. Kursing/opplæring utvikles videre. Egen bane med faste merker.
  • Tur og Hav-gruppen utvikles videre med  kompetansebygging og samlinger med mål om flere aktive båter på bryggen.
  • Styrke arbeidet med rekruttering og involvering av flere, både på land, vann, i støtteapparat og startbåt.

Nytt av året er at vi ønsker å fokusere mer på trening, mestring og økte ferdigheter både på regattabanen og på tur. Vi vil derfor fortsette et omfattende tilbud gjennom temamøter og Skipperskolen.

På regattasiden har vi fått inn en ressurs som skal støtte trening både i momenter og jobbing i regattafeltet. Vi kommer til å fokusere på trening på onsdagsregattaene og spare den hardeste konkurransen til klubbmesterskapet i september. Det blir derfor aneldning til å stryke flere onsdagsseilaser i serien slik at vi kan tørre å leke oss litt mer i momenter og nye grep. Følg med på hjemmesidene og på facebook-gruppen "Storbåtseiling i Asker Seilforening".

For å sikre en best mulig avvikling av regattaene og for å øke seilernes kompetanse rundt regler og prosedyrer vil vi oppfordre til at hver båt låner ut en seiler til startbåten en gang i løpet av sesongen. Den båten som avgir et mannskap får stryke en ekstra seilas.

Vi ønsker unge, voksne, nybegynnere, erfarne, turseilere - kort sagt alle som liker å seile velkommen til en ny, lærerik og morsom sesong.

Storbåtkomiteen

En gruppe erfarne seilere som arbeider for å øke aktiviteten og tilfredsheten til storbåtseilerne i Asker.
Storbåtkomiteen består av:

Disse kan også kontaktes hvis det er noe du lurer på når det gjelder storbåtseiling i Asker.

Lenke til Storbåtseilerenes diskusjonsforum på Facebook finner du her. Her kan du også melde deg inn i gruppen.

Båtutsett Storbåthttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=148Båtutsett Storbåt2019-04-27T00:00:00Z2019-04-27T23:59:00Z<div></div>