Oslofjorden Rundt

Oslofjorden Rundt arrangeres i år 25. og 26. mai. Regattaen er en klassiker tidlig på sesongen i indre Oslofjord. Mer enn 50 båter deltar årlig, en herlig blanding av skarpskodde regattamaskiner og glade amatører. Her er det plass for alle.

Enten du har seilt regatta i mange år og trenger en gjennomkjøring med båt og mannskap ved sesongstart, eller du ikke har seilt regatta før men kunne tenke deg å prøve i en uhøytidelig og sosial regatta med familie og gode venner; Oslofjorden Rundt passer for alle. Det er egne klasser for turseilere og for båter uten spinnaker.

Oslofjorden Rundt er første mulighet til å sanke poeng i Seilmagasinets shorthand-ranking for de som seiler shorthand både fredag kveld og lørdag. Du kan og velge å seile shorthanded fredag kveld og med mannskap lørdag eller du kan seile kun lørdag.

Uansett beslaglegger Oslofjorden Rundt kun halve helgen; du har fortsatt lørdag kveld og søndag igjen til andre aktiviteter.

Vi serverer gratis grillmat og drikke til seilerne etter fredagens seilas.

Velkommen til Asker!
ofr  tekst.png

Silverrudder - tøffe utfordringer singlehandedhttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=144Silverrudder - tøffe utfordringer singlehanded2019-01-23T18:00:00Z2019-01-23T20:00:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 23.01, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div>Silverrudder, singlehanded Fyn rundt</div><div>Pål Stiansen deltok i Årets Silverrudder-regatta i svært krevende forhold og satt ny banerekord med sin "Born to Run". Han vil dele sine spennende erfaringer. </div><div>Audun Gjøstein vil også fortelle litt om sine opplevelser i Rolex Fastnet Race og Shetland Race – store opplevelser for glade amatørseilere i våre nære havområder<br></div>
"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"https://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=145"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"2019-02-20T00:00:00Z2019-02-20T23:59:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 20. februar, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div> </div><div>Vedlikehold og småreparasjoner</div><div>Det er stadig noe å "mekke" på båten. Noe er greit å sette bort til proffene, noe kan man med fordel fikse selv. </div><div>Didrik Godager fra Southern Cross Spars kommer og lærer oss spleis (dyneema), øyespleis og softshackles. </div><div>Vi får også en veldig nyttig innføring i hvordan du selv tar en enel riggsjekk før neste sesong. <br></div>