Onsdagsregatta 2018

Hver onsdag i sesongen (med noen unntak, se termin-listen) arrangeres Onsdagsregatta i Asker.

Sesongen 2018 har vi fått med oss trener Thomas Nilsson til å hjelpe oss med å øke kompetansen, og derved seilgleden. Thomas er en meget erfaren trener og seiler og vi gleder oss til å få han med på laget! Han vil være tilstede unde regattaen og filme og kommentere seilere på alle nivåer.

Det er debrief på land etter seilasene og oppsummering i Facebook-gruppen vår.

Meld deg inn i Facebook-gruppen "Storbåtseiling i Asker "(https://www.facebook.com/groups/250340888390628/ ) og få med deg alt som skjer.

Som tidligere kjører vi dummy-starter (en trenings-start før det ordinære start-skuddet går).

I år har vi lagt inn større variasjon i Onsdagsregattaene. Det vil være flere distanseseiaser på faste merker og flere SuperOnsdager. Super-onsdag er regattaer vi kjører i samarbeid med nabo-klubber for å trene med flere båter på startstreken.

Har du lyst til å være med å seile men har ikke egen båt?
Det er stadig noen som trenger mannskap. Legg inn ditt ønske om å seile på Facebookgruppen Storbåtseiling i Asker Seilforening så vil du sannsynligvis bli kontaktet av en som gjerne vil ha deg med.

ALLE er velkomne til å delta i Onsdagsregatta i Asker Seilforening. Ta kontakt med oss dersom du er usikker på hva som skal til å for stille til start så hjelper vi deg i gang.

Seilingsbestemmelsene legges ut i god tid før sesongstart.

Resultatene fra Onsdagsregatta legges ut på SailRaceSystem

Påmelding til Onsdagsserien

Terminliste Onsdagsregatta 2018

I 2018- sesongen vil vi variere Onsdagsregattaene med bane-sesilas, distanseseilas på faste merker og Super-Onsdager.

Endelige bekreftelser på Superonsdager (arrangør) vil komme i god tid før sesongen starter.

De 3 siste onsdagene i høstserien er klubbmesterskap med to tellende regattaer i sammendraget.

Vårsesongen består av 7 onsdagsregattaer og 1 teorikveld.

Høstsesongen består av 6 onsdagsregattaer.

Dagene vi har med trener Thomas Nilsson er merket med TN.

Seilingsbestemmelser og endelige bekreftelser på arrangør av Superonsdager blir lagt ut i god tid før sesongstart.

Vårsesong

02.05    Teorikveld. Om treningsopplegg og grunnleggende treningsmomenter, TN

09.05    Utgår, Kr.Himmelfart og Skagen Race

15.05    Baneseilas, OBS TIRSDAG!! Flyttes pga 16./17. mai

23.05    Baneseilas

30.05    SuperOnsdag, Asker (?) , TN

06.05    Distanseseilas, Med Færder-brief, TN

13.06    SuperOnsdag, Nesodden (?)

20.06    Baneseilas

27.06    Baneseilas

Høstsesong

22.08    Baneseilas, Med Hollender-brief, TN

29.08    SuperOnsdag, Nesodden (?)

05.09    Baneseilas

12.09    SuperOnsdag, Asker (?), TN

19.09    Distanseseilas

26.09    Baneseilas, TN

3 siste onsdager er klubbmesterskap med to tellende regattaer i sammendraget.

Det blir en teori-onsdag og 7 onsdagsregattaer på våren (hvorav 3 med trener), og 6 onsdagsregattaer på høsten (hvorav 3 med trener).

Seilingsbestemmelser Onsdagsregatta 2018

Seilingsbestemmelsene for Onsdagsregatta finner du også på Facebook-gruppen "Storbåtseiling i ASF" og regattaens sider i SailRaceSystem

Silverrudder - tøffe utfordringer singlehandedhttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=144Silverrudder - tøffe utfordringer singlehanded2019-01-23T18:00:00Z2019-01-23T20:00:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 23.01, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div>Silverrudder, singlehanded Fyn rundt</div><div>Pål Stiansen deltok i Årets Silverrudder-regatta i svært krevende forhold og satt ny banerekord med sin "Born to Run". Han vil dele sine spennende erfaringer. </div><div>Audun Gjøstein vil også fortelle litt om sine opplevelser i Rolex Fastnet Race og Shetland Race – store opplevelser for glade amatørseilere i våre nære havområder<br></div>
"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"https://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=145"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"2019-02-20T00:00:00Z2019-02-20T23:59:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 20. februar, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div> </div><div>Vedlikehold og småreparasjoner</div><div>Det er stadig noe å "mekke" på båten. Noe er greit å sette bort til proffene, noe kan man med fordel fikse selv. </div><div>Didrik Godager fra Southern Cross Spars kommer og lærer oss spleis (dyneema), øyespleis og softshackles. </div><div>Vi får også en veldig nyttig innføring i hvordan du selv tar en enel riggsjekk før neste sesong. <br></div>