Sjøsprøyt

bilde3bilde3
....

Sjøsprøyt 2018
Sjøsprøyt har gjennom flere tiår etablert seg som ett av de mest populære fritidstilbudene i Asker for barn og unge i aldersgruppen 7-13 år (født 2005-2011).
Vi har også i sommer gleden av å invitere til et aktivt fritidstilbud med lek og læring i fokus.

Ved siden av lek og moro er vi opptatt av at alle deltakere skal være i aktivitet og lære å sette pris på sjølivets gleder. Sjøsprøyt er et sted man bruker vinden til å surfe, ikke internett! Vi har tilgang på seilforeningens forskjellige båter, Fevaer og Andunger, samt seilbrett og kanoer!

Det vil også bli rikelig anledning til å bade og kose seg, fiske krabber og bli kjent med andre barn og få nye venner! Seilforeningen stiller med erfarne seilere som instruktører, som hver får ansvar for fire-fem barn.

Etter en kjapp spørrerunde blant tidligere elever fikk vi følgende respons:

"Det var moro - Vi lærte mye - Vi fikk nye venner - Jeg begynte å seile etterpå - Og så var det så gøy da alle barna dyttet han instruktøren i vannet!! - Jeg kan ro - Vi fiska masse krabber"

Dette bør du ha med deg:

• Matpakke med drikke, ekstra matpakke for de ekstra sultne. Vi serverer frukt på ettermiddagen som et tillegg til lunsjpausen.
  • Redningsvest/seilevest. Om du ikke har, kan du låne en på Børsholmen.
  • Regntøy. Selv om det ikke regner, er det fare for sjøsprøyt!
  • Et ekstra klesskift. Det er fort gjort å bli våt når man har det gøy ved vannet.
  • Badetøy m/håndkle.
  • Godt humør!

Alder: For svømmedyktige barn som fyller 7-13 år i 2018 (født i 2005-2011).

Periode:
Uke 26
Uke 27
Uke 32
Uke 33

Vi har plass til 52 barn i hver uke.

Pris deltaker: 2500 kr per uke

TidMandag til fredag 9-16, levering fra kl 8.30.

StedBørsholmen, gangsti fra Asker Seilforening (kart - åpnes i nytt vindu - Blakstad bryggevei 9).

Påmelding

Påmelding til Sjøsprøyt skjer på deltager.no (åpnes i nytt vindu). Oversikt over våre andre arrangementer og kurs finner du under Arrangementer i toppmenyen.

Silverrudder - tøøfe utfordringer singlehandedhttps://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=144Silverrudder - tøøfe utfordringer singlehanded2019-01-23T18:00:00Z2019-01-23T20:00:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 23.01, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div>Silverrudder, singlehanded Fyn rundt</div><div>Pål Stiansen deltok i Årets Silverrudder-regatta i svært krevende forhold og satt ny banerekord med sin "Born to Run". Han vil dele sine spennende erfaringer. </div><div>Audun Gjøstein vil også fortelle litt om sine opplevelser i Rolex Fastnet Race og Shetland Race – store opplevelser for glade amatørseilere i våre nære havområder<br></div>
"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"https://askerseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=145"Gjør det selv - Vedlikehold og småreparasjoner"2019-02-20T00:00:00Z2019-02-20T23:59:00ZKlubbhuset, Asker Seilforening<div>Dato: 20. februar, kl 1900<br>Sted: Klubbhuset, Asker Seilforening</div><div> </div><div>Vedlikehold og småreparasjoner</div><div>Det er stadig noe å "mekke" på båten. Noe er greit å sette bort til proffene, noe kan man med fordel fikse selv. </div><div>Didrik Godager fra Southern Cross Spars kommer og lærer oss spleis (dyneema), øyespleis og softshackles. </div><div>Vi får også en veldig nyttig innføring i hvordan du selv tar en enel riggsjekk før neste sesong. <br></div>

Siste nytt!

Sjøsprøyt søker instruktørerSjøsprøyt søker instruktører2018-02-28T23:00:00ZSjøsprøyt søker instruktører uke 26, 27, 32 og 33. Sommerjobben for deg som elsker seiling og båtliv.
Gavekort til Sjøsprøyt 2018?Gavekort til Sjøsprøyt 2018?2017-12-17T23:00:00ZSliter du med å finne en passende gave til et barn, barnebarn eller venn i alderen 6-13 år? Da har vi lansert årets julegave!
Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 2018Nå kan du melde deg på Sjøsprøyt 20182017-01-15T23:00:00ZLær seiling, roing og sjøvett på Sjøsprøyt