Seile sammen

Steinar Willassen
25.04.2017
I erkjennelsen av at solo-seiling i en liten jolle på et stort hav kan være en utfordring for en del barn, har vi tenkt å introdusere konseptet «seile sammen» våren 2017.

Tanken er at 2 – 3 barn i alderen 7 – 11 og eventuelt også voksne / foreldre / besteforeldre (klarer vi tre generasjoner i en båt?) seiler sammen med en instruktør i en større båt.  Dette vil gi økt trygghet for barn, og kanskje også for foreldrene.  Det vil gi barna en mer sosial plattform, og det muliggjør en langsom tilnærming til jolleseiling.  Når instruktøren, i samråd med barn og foreldre mener at tilstrekkelig trygghet er oppnådd vil man langsomt gå over til å håndtere en jolle på egen hånd.  Og det vil være mulig å gå tilbake til «stor båt» hvis man ønsker det.  Og samtidig får også de voksne / foreldre innsikt i seiling, og kanksje lyst til å lære med ved å ta et rormannskurs-

Avhengig av interessen vil vi kunne bemanne 2-3 større båter, og dermed ta imot opptil 7-9 barn og 3 voksne.  Tilbudet vil da inkludere seiling på torsdager i ca 10 uker (5 uker før ferien, og fem uker etter ferien).

Hvis du / dere er interessert så finner dere påmelding på deltager.no (http://www.deltager.no/trening_seile_sammen_2017)  Ta kontakt med Eira Naustvik, post@askerseil.no eller mobil 91878543 hvis du / dere har spørsmål