Oppstart Onsdagsregatta storbåt

Asker Seilforening
30.04.2018
Terminlisten for onsdagsregattaene er klar. Det blir  teori-onsdag allerede onsdag 2.Mai hvor vår nye storbåt trener Thomas Nilsson vil presentere årets treningsopplegg.

Thomas Nilsson blir ny trener for Storbåtgruppen i 2018!

Thomas vil bistå oss som trener gjennom 7 seanser i Asker Seilforening denne sesongen. Onsdag 2. mai vil vi starte med en teorikveld for storbåt hvor Thomas vil presentere årets treningsopplegg og gjennomgå grunnleggende treningselementer. Deretter vil Thomas delta på ca halvparten av onsdagsregattaene (se nedenfor). Han vil gi veiledning fra RIB og via VHF, og filme/ta bilder på vannet. På hver onsdagsseilas vil ca 5 utvalgte båter følges tett. Gjennom sesongen er målsetningen at alle båter skal har fått særlig oppmerksomhet. Etter hver onsdagsregatta blir det debrief i klubbhuset fra kl 20.30 til 21.15. Vi vil fortsatt bruke Storbåtgruppens Facebook-side for bilder, kommentarer og diskusjon.

Terminlisten for onsdagsregattaene er nå klar. Det blir en teori-onsdag og 13 onsdagsregattaer (NB første onsdagsregatta er på TIRSDAG 15 mai!). Hver onsdagsregatta innledes med en treningsstart kl 18.15 (Dummy-start) som avblåses etter 5 minutter. Vi seiler på utlagt startlinje og toppmerke i vindøyet. 3 onsdager har vi distanseseilas på faste merker, de øvrige onsdager seiler vi to runder på en passe lang pøsebane.
SUPER-onsdager som vi arrangerer sammen med nærliggende seilforeninger har vært en suksess. Stor deltakelse og mange båter både fra Nesodden (medarrangør) og fra Bærum. I år utvider vi fra 2 til 4 super-onsdager.

Slik blir terminlisten for årets onsdags-serie (sett av i kalenderen!):

Vår
• 2. mai – Teorikveld med Trener-Thomas – om treningsopplegg og grunnleggende treningsmomenter
• 15. mai TIRSDAG!! (onsdagen er dagen før 17. mai med «langhelg» - onsdagsregattaen flyttes til tirsdag for å komme i gang) - Trener-Thomas
• 23. mai
• 30. mai (Superonsdag Asker) - Trener-Thomas
• 6. juni (distanseseilas – Færder-brief) - Trener-Thomas
• 13. juni (Superonsdag Nesodden)
• 20. juni
• 27 juni

Høst
• 22. august (distanseseilas - Hollender-brief) - Trener-Thomas
• 29. august (Superonsdag Nesodden)
• 5 september
• 12. september (Superonsdag Asker) - Trener-Thomas
• 19. september (distanseseilas)
• 26. september - Trener-Thomas

3 siste onsdager er klubbmesterskap med to tellende regattaer i sammendraget.
Vel møtt til en spennende og lærerik ny seilsesong både for nybegynnere og viderekomne!

LENKE TIL PÅMELDING: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=3041&defView=1